بتن چیست؟ آشنایی با روان ساز بتن
نوشته شده در دو شنبه 2 مرداد 1402
بازدید : 173
نویسنده : تابان

بتن در مفهوم وسیع به هر ماده یا ترکیبی گفته می شود که از یک ماده چسبنده با خاصیت سیمانی شدن تشکیل شده باشد. به طور کلی بتن به بتن ساخته شده از سیمان پرتلند گفته می شود که از اختلاط سنگدانه های ریز و درشت، سیمان پرتلند و آب تولید می شود. این مخلوط پس از گذشت زمان کافی به ماده ای سنگ مانند تبدیل می شود. سنگدانه درشت معمولا شن یا سنگ خرد شده و سنگدانه ریز ماسه است. در طول گیرش یا سخت شدن بتن، سیمان از نظر شیمیایی با آب پیوند می زند و بلورهای قوی تشکیل می دهد که سنگدانه ها را به یکدیگر متصل می کند، فرآیندی که هیدراتاسیون نامیده می شود. در طی این فرآیند مقدار قابل توجهی گرما آزاد می شود که به آن گرمای هیدراتاسیون می گویند. علاوه بر این، بتن اندکی منقبض می شود، به ویژه هنگامی که آب اضافی تبخیر می شود، پدیده ای که به عنوان انقباض خشک شناخته می شود. فرآیند سخت شدن و افزایش تدریجی مقاومت بتن که با آن اتفاق می افتد به طور ناگهانی پایان نمی یابد، مگر اینکه به طور مصنوعی قطع شود. در عوض، در مدت زمان طولانی بیشتر تخریب می شود، اگرچه در کاربردهای عملی، بتن معمولاً پس از 28 روز سخت می شود و به عنوان مقاومت طراحی کامل در نظر گرفته می شود.
this روان کننده بتن
بتن را می توان از انواع سیمان و همچنین از پوزولان ها، سرباره کوره، مواد افزودنی، گوگرد، مواد افزودنی، پلیمرها، الیاف و غیره تهیه کرد. همچنین در ساخت آن می توان از گرما، بخار، اتوکلاو، وکیوم، فشار هیدرولیک و انواع کمپرسورها استفاده کرد.

بعد از آب، بتن پرمصرف ترین ماده روی زمین است. بتن پوسیده نمی شود و نمی سوزد. نسبتاً ارزان است و می‌توان از آن برای ایجاد انواع ساختمان‌ها، از عرشه‌های کم ارتفاع گرفته تا قاب‌های سازه‌ای قوی گرفته تا پوشش‌های زیبای بیرونی و داخلی استفاده کرد. بتن همچنین تنها ماده اصلی سازه ای است که معمولاً در محل تولید می شود. بتن استحکام کششی مفیدی ندارد.

بتن ماگر که در فارسی به بتن تمیز و در انگلیسی بتن لاغر به معنی بتن لاغر نیز گفته می شود، نوعی بتن با درصد سیمان کم است که وظیفه اصلی آن ایجاد سطحی یکنواخت برای پایه و جلوگیری از تماس مستقیم با خاک است. سطح صافی برای نشستن پایه فراهم می کند و به عنوان مانعی در برابر رطوبت یا سایر مواد شیمیایی موجود در خاک مانند سولفات ها عمل می کند که می تواند به بتن حمله کند و آن را ضعیف کند.

جزء
مواد افزودنی در بتن تقریباً سه چهارم حجم آن را تشکیل می دهند و ملات سیمان و آب یک چهارم حجم آن را تشکیل می دهند.سنگدانه های مورد استفاده در بتن به سه دسته تقسیم می شوند.

سنگدانه های با حجم کم (سندانه سبک) مورد استفاده در تولید بتن سبک. مانند پوکه، توف، دیاتومیت، خاک رس، تخته سنگ و غیره
سنگدانه های با حجم بالا (دانه های سنگین) برای ساخت بتن سنگین مانند سرپانتین، مگنتیت، فولاد، آهن، باریت و لیمونیت
سنگدانه هایی با حجم و وزن معمولی که برای ساختن مخلوط بتن معمولی استفاده می شوند.
سیمان
مقاله اصلی: سیمان
سیمان پرتلند از اختلاط و آسیاب سنگ آهک و خاک رس به نسبت 3:1 و پختن پودر همگن و یکنواخت در دمای 1000 درجه به دست می آید تا CO2 از سنگ آهک و آب شیمیایی از خاک رس خارج شود. در حرارت کمتر از 1200 درجه سانتیگراد، آهک با سیلیس و خاک رس ترکیب می شود. در دمای بالای 1200 درجه، نوک دانه های گرد گرم می شود و وقتی عرق می کنند به هم می چسبند و تبدیل به توده های کلینکر می شوند. سیمان از سرد کردن کلوخه ها و سپس آسیاب کردن آنها با مقداری گچ تولید می شود





روش تهیه سمنو در منزل
نوشته شده در چهار شنبه 19 بهمن 1401
بازدید : 248
نویسنده : تابان

سمنو یکی از بی نظیرترین دسرهای اصیل ایرانی است که ما ایرانی ها آن را با عید نوروز می شناسیم و بر اساس آداب و رسوم مردمان این سرزمین، سمنو را بیشتر به هنگام عید و برای سفره ی هفت سین درست می کنند.

سمنو بسیار دسر سالمی است، زیرا که از جوانه گندم تهیه می شود و شیرینی آن طبیعی است و افزودنی به آن اضافه نمی شود.

راز سمنو و فوت و فن های آن ممکن است از خانه ای به خانه ی دیگر متفاوت باشد و به همین دلیل، در این مطلب سعی کرده ایم که برای شما بهترین نوع سمنو را آموزش دهیم که از امتحان کردن آن لذت ببرید.

مواد لازم تهیه سمنو

گندم کامل با پوست 1 کیلوگرم
آرد گندم 1 کیلوگرم
بادام درختی 10 عدد

طرز تهیه سمنو خانگی مرحله به مرحله

 

در طرز تهیه سمنو باید دقت کنید که مهم ترین چیز صبر است و باید بسیار دقت کنید که شما تا زمانی که به بهترین نتیجه نرسیده اید، شروع به پخت سمنو نکنید.




افزودنی ها و مکمل های بتن و سیمان
نوشته شده در چهار شنبه 27 بهمن 1400
بازدید : 357
نویسنده : تابان

افزودنی های بتن شامل مواد مختلفی می شود، موادی همچون روان کننده های بتن، ضد یخ بتن، زل میکروسیلیس، زودگیر و دیرگیر بتن، فوم بتن و...

مواد اولیه تولید مکمل های بتن معمولا شامل مواد معدنی، مواد شیمیایی همچون کربوکسیلات و... است.

بتن به تنهایی نمی تواند کامل کننده ساخت و ساز باشد و نمی تواند به سختی لازم برسد.

برای همین سمان و بتن حتما به مواد افزودنی بتن و مواد شیمیایی کربوکسلات، میکروسیلیس ژل شده و... نیاز دارد تا سخت شود و مقاومت فشاری لازم را به دست بیاورد.

 




ست کیف پول و جاکلیدی مازراتی
نوشته شده در یک شنبه 19 بهمن 1399
بازدید : 752
نویسنده : تابان
ست کیف پول و جاکلیدی مازراتی

دارای جای موبایل، پول و چندین کارت بانک


به همراه یک جاسوئیچی چرمی بسیار شیک و لاکچری

قابل استفاده برای انواع گوشی های موبایل تا سایز 5.5 اینچ


 



ست کیف پول و جاکلیدی مازراتی نوعی انقلاب در عرصه ی کیف های جیبی محسوب می شود، چرا که در برابر محصولات مشابه از داشته های بیشتری در ساخت بهره می برد و با قالب دوست داشتنی خود نگاه خیل عظیمی از دوستداران دنیای کیف را به خود جلب کرده است.جنس این کیف از چرم مصنوعی درجه یک با کیفیت بالا طراحی و تولید شده است. از دیگر ویژگی های این کیف میتوان به نظم بخشیدن کارت های خود و پول های نقد شما همواره مرتب و تا نخورده باقی می ماند. ویژگی برتر این کیف دارا بودن جای موبایل است که به گونه ای طراحی شده است که تمامی سایز موبایل ها (آیفون و اندروید) درون آن جا می گیرد. ست کیف پول و جاکلیدی مازراتی به همراه یک جاسوئیچی بسیار زیبا و هم جنس کیف عرضه شده است.


 



ویژگی های ست کیف پول و جاکلیدی مازراتی :
- قابل استفاده در تمامی سایز موبایل ها (آیفون و اندروید) تا 5.5 اینچ
- دارای جای موبایل، پول و چندین کار عابر بانک
- پوششی کامل با ضربه گیری مناسب
- دارای یک جاسوئیچی چرمی
- جنس کیف: چرم مصنوعی
- دارای بند دستی چرمی
- ظریف، زیبا و بادوام


روش خرید:
برای خرید پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.




ساعت بند چرم اليسا
نوشته شده در یک شنبه 19 بهمن 1399
بازدید : 758
نویسنده : تابان
ساعت بند چرم اليسا

با ظاهري جالب و كيفيتي بي نظير و فوق العاده شيک

ساعتي با ظاهري متفاوت، مدرن و همچنين با دوام


در مهماني ها و مجالس نگاه ديگران را به خود حس كنيد

يكي ار محبوب ترين و پرطرفدارترين ساعت ها در اروپا


ساعتي فوق العاده، مطابق با سليقه شما

ظاهري خيره كننده با طراحي بسيار شكيل

برای اولین بار در ایران



 

 


ساعت بند چرم الیسا دارای طراحی بی نظیر و خلاقانه ای بوده و توانسته است با عرضه خود به بازار طرفداران بی شماری را در سراسر جهان جذب کند. این ساعت دارای بند چرم می باشد که مانند یک دستبند روی دست خودنمایی میکند و ساعت ظریف و شیک آن زیبایی این محصول را دو چندان میکند. این ساعت با کیفیت فوق العاده بالا همراه با 6 ماه گارانتی تعویض برای اولین بار در ایران توسط فروشگاه میهن استور عرضه شده است.


 

 


براي اولين بار در ايران همراه با بسته بندي شيك و زيبا

آيا به دنبال ساعت خاص و منحصر به فرد هستيد ؟

چشمها را خيره كنيد ....!!!

ساعتي منحصر به فرد با طراحي متفاوت

ساعتي با ظاهري متفاوت ويژه كساني كه به زيبايي خود اهميت مي دهند

طراحي متفاوت و خيره كننده ...

اين يك ساعت معمولي نيست !

زيبايي مدرن را آشكار كنيد ...


طرح برگزیده سال 2014


بهترین هدیه برای کسی که دوستش دارید




روش خرید: برای خرید پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

 




کیف چرم پول و موبایل لاکچری
نوشته شده در یک شنبه 19 بهمن 1399
بازدید : 740
نویسنده : تابان
کیف چرم پول و موبایل لاکچری

دارای جای پول، موبایل و جای چندین کارت عابر بانک


طراحی زیبا و هوشمندانه

عرضه در رنگ های مشکی و قهوه ای

بسته بندی فوق العاده شکیل

قابل استفاده برای تمامی سایز موبایل ها


 



آیا از تعدد کارت های بانکی خود خسته شده اید و نمی دانید آنها را چگونه نگهداری کنید؟ آیا پول نقد شما در جیبتان مچاله شده و همواره آن را گم می کنید؟ آیا از انواع خش و کثیفی گوشی موبایل خود خسته شده اید؟
تمام این مشکلات تنها با یک محصول که هم اکنون در اختیار شما مشتری گرامی قرار می گیرد رفع خواهد شد. کیف چرم پول و موبایل لاکچری آن چیزی است که به کارت های متعدد بانکی شما نظم بخشیده و پول های نقد شما همواره مرتب و تا نخورده باقی می ماند. ویژگی برتر این کیف دارا بودن جای موبایل است که به گونه ای طراحی شده است که تمامی سایز موبایل ها (آیفون و اندروید) درون آن جا می گیرد. این محصول با جنس چرم و در دو رنگ مشکی و قهوه ای عرضه شده است که هنگام ثبت سفارش می توانید رنگ مورد نظر را انتخاب کنید.




ویژگی های کیف چرم پول و موبایل لاکچری:
- دارای جای موبایل و جای چندین کارت عابر بانک و پول
- قابل استفاده برای تمامی موبایل های آیفون و اندروید
- جنس: چرم صنعتی درجه یک
- عرضه در رنگ های: مشکی و قهوه ای (انتخاب رنگ در سبد خرید)
- دارای بسته بندی فوق العاده شکیل
- طراحی زیبا و هوشمندانه


روش خرید:
برای خرید پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.





صفحه قبل 1 صفحه بعد